TERMS AND CONDITIONS / MESAFELİ SATIS SÖZLESMESI
SATIS SÖZLESMESİ
MESAFELİ SÖZLEŞMELER KANUNU / YÖNETMELİĞİ ve TÜKETİCİYİ KORUMA KANUNU / YÖNETMELİĞİ Kapsamında aşağıdaki Mesafeli Sözleşme / Mesafeli Satış Sözleşmesi / Satış Sözleşmesi, internet üzerinden TÜKETİCİ tarafından verilmiş olan sipariş ile gerçekleşen iş bu Satış işlemi ile ilgili olarak taraflar (SATICI ile TÜKETCİ) arasında aşağıda belirlenen Hüküm, Şart ve Koşullar çerçevesinde kabul edilerek akdolunmaktadır.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Sözleşmenin amacı, TÜKETİCİ'nin internet üzerinden vermiş olduğu siparişi ve bu sipariş tutarı için yapmış olduğu ödeme ile, SATICI ile TÜKETİCİ arasında kabul edilerek akdolunan Şart ve Koşulları, mesafeli sözleşmelere ve tüketiciyi korumaya ilişkin uygulama usul ve esaslara göre düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – Bu Sözleşme, iş bu Satış işleminden kaynaklanan mesafeli işleme uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Sözleşme, 27 Kasım 2014 PERŞEMBE tarihli ve 29188 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği ve buna esas olan 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Sözleşmenin uygulanmasında;
a) Dijital içerik: Bilgisayar programı, uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital şekilde sunulan her türlü veriyi,
b) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu,
c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,
ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,
d) Mal: Alışverişe konu olan; taşınır eşya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malları,
e) Mesafeli sözleşme: Satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dahil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmeleri,
f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
g) Satıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
ğ) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi,
h) Uzaktan iletişim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleşme kurulmasına imkan veren her türlü araç veya ortamı,
ı) Yan sözleşme: Bir mesafeli sözleşme ile ilişkili olarak satıcı, sağlayıcı ya da üçüncü bir kişi tarafından sözleşme konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye sağlanan mal veya hizmete ilişkin sözleşmeyi
i) Özel Üretim / Kişiye Özel / Özelleştirme: Satıcı'nın “olduğu gibi” satışa sunduğu Mallar olabileceği gibi, Satıcı Mallar üzerinde Tüketicinin Özelleştirme yapabileceği opsiyonlar da sunabilir, bunlar için ek ücretler konulabilir ve hatta Satıcı'nın uygun bulması halinde, özel fiyatlandırma ile, tamamen Satıcı ve Tüketici arasında gelişen diyalog ile, tamamen tüketiciye özel, talep, tarif, kişisel ölçü, ek istek, vb. esaslarda bir tasarım ve üretim ile tamamen yada kısmen farklı veya özelleştirilmiş bir Mal (tek yada Set / Takım, Paket / Capsule olarak) sunulabilir. Model'in / Mal'ın hangi kategoride olabileceğini Satıcı belirler.
Bu durumları açıklamak ve ayırmak üzere, bu terimler kullanılabilir ve, “Tüketici tarafından Sipariş verilerek Ödemesi yapılan, Malın / modelin internet ortamında sunulan özelliklere ek olarak ve / veya bu özelliklerden bağımız olarak kısmen yada tamamen Tüketici'nin talep ve isteklerine göre özelleştirilmiş / özel üretilmiş, işlenmiş, eklenmiş, azaltılmış, nakış ve aksesuar katılmış yada çıkartılmış, vs. şekilde Tüketiciye kendisinin talebine uygun olarak sunulmak üzere, nihai hale getirilmiş Dijital İçerik ve / veya Mal ve / veya Hizmet yada bunların farklı oranlarla bir arada ifası neticesinde nihai teslime esas olarak ortaya çıkan, ve, bu hali ile Satışı gerçekleşen Mal”ı
ve genel anlamları ile terimler aşağıdaki asgari tanımları
◦ Özel Üretim: Tamamen Tüketici'ye (yada Malı'ı kullanacak üçüncü şahıslara) göre tasarlanmış Mal'ı
◦ Kişiye Özel: Mevcut Mal / Tasarım / Model üzerinde Tüketici'ye (yada Malı'ı kullanacak üçüncü şahıslara) göre, standart olarak kullanılmayan, renk, kumaş, detay, ölçü vb. farklılıklar yapılmış Mal'ı
◦ Özelleştirme: Var olan bir Mal üzerinde ( tasarım / model üzerinde değişiklik olmaksızın) ekleme (nakış / aksesuar / detay ) yada azaltma (aksesuar çıkarma)
j) Set / Kombin / Kapsül (Capsule) / Takım: Birbirini tamamlayan yada tek başlarına veya birlikte kullanılabilmek üzere veya Satıcı'nın oluşturduğu bir kampanya ile, birden fazla malın, bir arada, bir bütün olarak kabul edilerek, bir paket dahilinde, tek bir fiyatla sunulması halinde, bir bütün / paket olarak kabul edilen nihai Malı
k) Özel Fiyatlı Outlet / Hasarlı / Defolu / Ayıplı Mal : Satıcı, makul bir hasar veya ayıp tespit edilmiş (Hasarlı / Ayıplı / Defolu) veya bir tadilat yada farklılık yapılmış (Outlet) bir Mal'ı, bu durumunu belirterek, özel bir fiyatla Satabilir. Bu durumda, Tüketici bu Malı bu durumunu bilerek, bu duruma özel İskontolu Özel Fiyatla Satınalabilir. Bu terimler bu tür Malları
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ön bilgilendirme
MADDE 5 – (1) Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, kendisine mal yada hizmetin satış maksadıyla sunulmakta olduğu internet sitesi ve internet üzerindeki uygulama ve sair dijital platformlarda sunulmuş olan ve aşağıdaki hususların tamamını içeren Sözleşmeyi okuyarak bilgilendirildiğini, Sipariş / Satınalma / Ödeme işlem(ler)i sırasında, iş bu sözleşmeyi okuduğunu, kendisine sunulan hak ve yükümlülükleri anladığını, ilgili mevzuatın temel içeriğini ve sözleşmede yer alan özel şart ve koşulları kabul ettiğini, bu bilgiler doğrultusunda, ilgili teyid işlemini tamamlayarak (sayfa(lar)da bulunan kutunun işaretlenmesi sureti) ile iş bu sözleşmenin maddelerini kabulü ile, taraflar arasında akdedildiğini, teyid ve beyan ederek, Satıcıyı bilgilendirimek zorundadır.
a) Sözleşme konusu mal veya hizmetin (Ürün) temel nitelikleri, web sitesinde ürünün görselinin yer aldığı, tanıtımının yapıldığı sayfada ve özelliklerinin anlatıldığı alanda belirtilmiştir. Özelleştirilmesi mümkün olan Ürünlerde, Tüketicinin istek ve talepleri doğrultusunda ürünün özellikleri değişebilir, seçimli ürünlerde istenen seçimler yapılabilir. Bunların dışındaki ürünler “olduğu gibi” dir.
b) Satıcı :
DOROANDME MODA TASARIM TEKSTİL ÜRETİM TİCARET SATIŞ PAZARLAMA İTHALAT VE İHRACAT ANONİM ŞİRKETİ
Mersis No: 00310064696800001
c) Satıcı'nın açık adresi ve iletişim bilgileri, belirlenen taşıyıcı bilgileri:
DOROANDME A.Ş.
Meşrutiyet Mah.
Vali Konağı Cad.
Kodaman Sok. No:10 K:1
Nişantaşı, 34363 Şişli
ISTANBUL
Mecidiyeköy VD 3100646968
Ticaret Sicili : İTO 78801-5
Email: info@doro.com.tr
Tel: +90 850 802 9600
WhatsApp:
Satıcı Tarafından Belirlenen Anlaşmalı Taşıyıcı Bilgisi
Taşıyıcı: Yurtiçi Kargo
İlgili Şube: Osmanbey (Istanbul) (YK Şube : 0 212 231 00 29 / 444 99 99 )
Sözleşme No: 100633400
Müşteri Kodu*: 417123327
*: SATICI'ya ait Müşteri Kodu (DOROANDME A.Ş.)
Tüketicinin satıcı ile hızlı bir şekilde irtibat kurmasına imkan veren, satıcının açık adresi, telefon numarası ve her türlü iade işlemi için iletişim bilgileri ile belirlenen Taşıyıcı Bilgisi yukarıda verilmiştir,
ç) Tüketici, Açık Adresi ve İletişim Bilgileri
Ad, Soyad / Ünvan:
Açık Adres:
Vergi Dairesi, Vergi No / TC Kimlik No:
Varsa Mersis No:
Cep Telefonu:
Telefon:
E-Mail:
instagram: @
Tüketici, yukarıda yazılı bulunsun yada bulunmasın, Web Sitesine Üyelik, Sipariş işlemleri yada mesafeli olarak yapılan sair görüşmeler sırasında, mesafeli iletişim araçları ile beyan ederek vermiş yada değiştirmiş olduğu iletişim bilgilerinin doğru olduğunu, iletişim ve Mal sevki için kullanılmak üzere, kendisine bu yollarla yapılacak tüm bildirimlerin ve itelilerin / gönderilerin kendi talep, beyan ve sorumluluğu dahilinde olduğunu ve usulüyle yapılmış sayılacağını kabul eder. Tüketici, İletişim Bilgilerinde değişiklik olması halinde bunu derhal Satıcı ile paylaşır. Aksi halde, bu bilgilerle kurulan iletişim / yapılan gönderim geçerli kabul edilecektir.
d) Tüketici, Satıcıya yukarıdaki iletişim bilgileri ile ulaşabilir.
Ancak, bildirim ispat yükümlülüğü Tüketici'ye ait olduğundan, Tüketicinin, bilhassa Cayma Hakkı kullanımı yada bu sözleşmede sayılan sair Ayıplı Ürün / İade ve Değişim taleplerini, süresi içerisinde, yazılı ve imzalı olarak iletişim adresine İadeli Taahhütlü Posta, Kargo, vb. kayıtlı ve takip edilebilir şekilde göndermesi gereklidir.
Bu hakların kullanım Süre, Şart, Usul, Şekil ve Koşulları ilgili maddelerde detayları ile tarif edilmekte olup, bunların dışında hareket edilmesi halinde işlemler yerine getirilemeyebilecektir.
e) Mal ve / veya Hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamadığı hallerde fiyatın hesaplama usulü, varsa nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde, ek masraf ödeneceği bilgisi Mal ve / veya Hizmetin web sitesinde tanıtıldığı sayfada / sitede ve sayfaların altında yer alan Nakliye Bilgilerinde ve Ödeme alanındaki açıklamalar ve yönlendirmelerde yer almaktadır.
Bu kapsamda,
1. Sipariş verdiğiniz Mal ve / veya Hizmetin vergiler dahil toplam bedelini, ürünün detaylarının sunulduğu sayfada / alanda görebilirsiniz.
2. Ürünler Satıcı Showroom Adresinden ücretsiz teslim alınabileceği gibi, adresinize kargo ile teslimini isteyebilirsiniz.
3. Adresinize yapılacak teslimatlarda,
• Peşin Ödeme istemeniz halinde, siparişizin kargo için paketlenmiş haliyle, ağırlık ve boyutu dikkate alınarak, anlaşmalı olduğumuz Yurtiçi Kargo firmasının özel fiyat tarifesi ile hesaplayacağı bedel, siparişinize ayrıca eklenerek Ödeme aşamasında tarafınızdan tahsil edilecektir.
• Teslimat Sırasında / Ücret Alıcı Ödemeli kargo istemeniz halinde, siparişizin kargo için paketlenmiş haliyle, ağırlık ve boyutu dikkate alınarak, anlaşmalı olduğumuz Yurtiçi Kargo firmasının özel fiyat tarifesi ile hesaplayacağı bedel, sizden, teslimat sırasında kargo firması tarafından tahsil edilecektir.
4. Mal ve / veya hizmetin fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa ürünün detaylarının bulunduğu sayfada, fiyatın hesaplanma usulü ile ilgili bilgi bulabilirsiniz.
5. Nakliye, teslim ve benzeri ek masrafların önceden hesaplanamaması halinde ise ek masrafların ödeyebileceğinizi peşinen bilgilerinize sunarız.
6. Ürüne özel yada yürütülen bir kampanya vb. ile Ücretsiz Kargo uygulanması halinde, bu bedel Tüketici'ye yansıtılmadan Satıcı tarafından ödenmekte olup, gönderiler sadece Satıcı'nın anlaşmalı Kargo Firması eli ile yapılabilmektedir.
7. Ücret Alıcı (ücretini Tüketicinin teslimde ödediği) gönderilerde yada Ücretsiz Kargo kampanyalarında, anlaşmalı kargo şirketimiz dışındaki kargo / posta şirketlerini tercih etmeniz halinde, siparişiniz ancak Alıcı Ödemeli olarak gönderilebilecek olup, tercih ettiğiniz kargo / posta tarafından sizden talep edilecek bedel ve üründe taşıma sürecinde oluşabilecek kayıp ve hasarlar firmamızın sorumluluğu dışındadır.
8. Özelleştirilmiş siparişlerde, ilgili ek Hizmet ve Mal bedelleri nihai hale gelen Ürün Bedeline dahil şekilde ödeme yapmanız beklenir.
f) İş bu Sözleşmenin kurulması aşamasında kullanmakta olduğunuz uzaktan iletişim aracının (internet, SMS, telefon, vb.) kullanım bedeli, varsa, bu bedelin olağan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda, varsa hizmet sağlayıcınız tarafından yüklenebilecek ilave maliyetler tarafınıza aittir.
g) Ödeme işlemleri, Kredi Kartı kullanımında, hizmet sağlayıcısı olarak ödeme işlemlerimizin altyapısını sağlamakta olan, PayU Türkiye / Garanti Bankası tarafından 3D Güvelikli Sanal POS üzerinden yürütülmektedir. Bu konulardaki sorumlukuk kendilerine aittir.
ğ) Teslimatlarımız, ürün, kampanya, genel satış şartları, vb. yollar ile yada özelleştirmeler istenmiş ise, bunların değerlendirilmesi sonucunda tarafınıza belirtilmiş olduğu sürelerde, ve her halükarda, siparişinizi vererek ödemenizi gerçekleştirdiğiniz tarihten itibaren en çok 30 gün içerisinde, adresimizden (elden) yada anlaşmalı olduğumuz kargoya adresinize gönderilmek üzere verilmek şeklinde gerçekleştirilebilecektir.
h) Sipariş vermiş olduğunuz Mal yada Hizmetin ifasında, ifaya hazır / stokda olması halinde, ürünün sayfasında belirtilen sürelerde, her halükarda sipariş ve ödemenizi takiben en geç 30 gün içerisinde ifa edilir.
ı) Bilgi, şikayet ve önerileriniz için yukarıda belirtilen iletişim yollarımız ile bize ulaşabilirsiniz.
i) Cayma Hakkı, Cayma Hakkının olduğu ve olmadığı durumlar, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve öngördüğümüz taşıyıcıya ilişkin bilgiler, Faturanızın Asıl Nüshasının arkasında basılı şekilde (İade Formu ile birlikte) ön bilgilendirme şeklinde kısaca sunulmuş olup, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler, yukarıda Madde 5 ve aşağıda, Madde 9 ve Madde 15 de detayları ile açıklanmıştır.
j) Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres veya elektronik posta bilgileri yukarıda Madde 5 ve Faturanızın Asıl Suretinin Önünde ve ayrıca arkasındaki İade Formunda paylaşılmış olup, bu hakkın kullanılma şartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüğü taşıyıcıya ilişkin bilgiler, aşağıda, Madde 9 ve Madde 15 de detayları ile açıklanmıştır.
k) 15 inci madde de, yasal mevzuat gereği, cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koşullarda cayma hakkını kaybedeceğine ilişkin bilgiler yer almaktadır.
Satıcı tarafından “olduğu gibi” satışa sunulan Mallar dışında, Kişiye Özel, Özel Üretim, Özelleştirme, vb. yada Outlet / Hasarlı / Ayıplı / Defolu şekilde Özel Durum İndirimli vb. mallar ile, her ne şekilde olursa olsun, Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler; Siparişle, kişiye özel, tarif, ölçü, nakış, vs. şekilde TÜKETİCİ'nin istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak yapılan yada özelleştirilen mal ve ürünler Cayma Hakkı Kullanılamayacak Haller kapsamındadır.
Malın Satış sırasında Ayıplı / Hasarlı olduğunun bilinerek (Outlet / Hasarlı / Ayıplı / Defolu – Özel Durum İndirimi / Özel Fiyatla) alınması durumu dışında, alınan Malın Ayıplı olması halinde, Ayıplı Mal Seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz.
l) Satışa esas toplam bedel(ler)in tamamı, Siparişinizle birlikte, Ödeme işlemi ile peşin olarak ödenir.
Eğer,
◦ Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa, fiyatın hesaplanma usulü kapsamında,
◦ Tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masrafların önceden hesaplanamaması halinde tahminen bu ek masrafların hesaplanması kapsamında,
Tüketici tarafından ödenmesi veya sağlanması gereken depozitolar ya da diğer mali teminatlar ve bunlara ilişkin şartlar, Satıcı tarafından, sipariş aşamasında ayrıca belirtilerek, tahsil edilir.
Fiyat ve Ek Masrafların belirginleşmesi ile, Satıcı tarafından varsa fazla tahsil edilen kısım iade edilirken, eksik tahsilat olduğunun anlaşılması halinde, bu miktar Tüketici'ye faturalanarak tahsil edilir.
Tahsilat / Tediye işlemlerinin tamamlanması ile, varsa ilgili blokaj ve teminatlar (yada bunlar kısmen yada tamamen kullanıldı ise, kalan bakiyeleri) iade olunur; eğer masraflar bu miktarları da aşmış ise, aşan kısmı ayrıca faturalanarak Tüketici'den tahsil edilir.
m) Tüketici, Malı, kendisinden bilmesi beklenen genel usuller ve / veya ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım şart, koşul ve usuller dahilinde kullanmalıdır. Aksi halde tüm sorumluluk kendisine aittir.
n) İş bu Sözleşmeden doğan her türlü uyuşmazlıkta Istanbul Şişli Mahkemeleri yetkilidir.
o) 6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUNA GÖRE
Tüketiciler, uyuşmazlık konusundaki başvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilirler
◦ Başvurular tüketicinin resmi ikametgahının bulunduğu yerdeki ya da tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının bulunduğu yerdeki hakem heyetine yapılır.
◦ Dosyalar hazırlanırken; dilekçe, bankadan veya şikayetçi olunan firmadan alınan ilgili evraklar (fatura, dekont, hesap ekstresi, hesap dökümü, firma ile yazışmalar vs.) ve nüfus cüzdan fotokopisi ile iki takım hazırlayarak teslim edilmelidir.
◦ 01/01/2019 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, 2019 yılı için tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurularda değeri:
1. Başvurular, başvuru ve tarih sırasına göre hakem heyetinde görüşülür.
2. Kararlar alındıktan sonra taraflara yazılı olarak bildirilir.
3. 5.650 (beşbinaltıyüzelli) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,
4. Büyükşehir statüsünde olan illerde 5.650 (beşbinaltıyüzelli) Türk Lirası ile 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
5. Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,
6. Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 5.650 (beşbinaltıyüzelli) Türk Lirası ile 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri, görevlidir.
7. Bu limitler ilgili makamlarca her sene için değerlendirilip düzenlenerek ilan edilmektedir.
8. İl Tüketici Hakem Heyetleri il sınırları içinde, İlçe Tüketici Hakem Heyetleri ise ilçe sınırları içinde yetkilidir. Tüketici Hakem Heyeti kurulmayan ilçelerde Bakanlıkça o ilçe için belirlenen Tüketici Hakem Heyeti yetkilidir.
9. Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine yapılabilir.
10. İkinci fıkra uyarınca başvuru yapılabilecek ilçede Tüketici Hakem Heyetinin kurulmamış olması halinde tüketiciler o ilçe kaymakamlığına başvuru yapabilir. Yapılan bu başvurular, kaymakamlıklarca gereği yapılmak üzere Bakanlıkça belirlenen yetkili Tüketici Hakem Heyetine intikal ettirilir.
p) Mal'ın görseli, web üzerinde sunum ve sair mesafeli İletişim araçları ile tanıtım ve paylaşım amacıyla dijitalleştirilmektedir. Bu fotoğraflama ve dijitalleştirme aşamalarında, Renk, Doku, Detay, Desen, vb. unsurlarda Dijital Görsel ile Orijinal Mal arasında bir fark oluşabilmektedir. Tüketici, bu durumu ve Mal'ın makul ölçüde Görsel'den farklılık içerebileceğini peşinen kabul eder.
r) Mal'lar ve bir kısım Kumaşlar ve Aksesuarlar, Seri Üretim, Limitli Üretim, Sipariş Üzerine Üretim, Özel Üretim, Tek Tek Üretim, vb. farklı şekillerde (Atölye yada El ile) üretilmektedir. Bu nedenle, bu gibi Mal, Kumaş, Aksesuar, Nakış, vb. aşamalarda, aynı Mal'dan birden fazla sipariş edilmesi halinde, Üretimin “El İle” hatta “Tek Tek” yapılması nedeniyle, Mal'lar arasında makul farklılıklar olabilmektedir. Tüketici, bu durumu peşinen kabul eder.
MADDE 6 – (1) Tüketici, internet sitesi üzerinde her sayfada bulunan Satış Sözleşmesi kısmından ve / veya ürünün tanıtım yapıldığı alandaki Satış Sözleşmesi / Şart ve Koşullar kısmından ulaşarak her zaman okuyabilir ve yazdırabilir.
Tüketici, Sipariş / Ödeme işlemleri öncesinde işaretlemekte olduğu, “Satış Sözleşmesi / Şart ve Koşulları Okudum” kutucuğunu işaretlemek suretiyle, Satış Sözleşmesinin Şart ve Koşulları hakkında kendisine ön bilgilendirme yapıldığını ve bun şart ve koşulları kabul ettiğini beyan ve teyid etmiş olur.
Cayma Hakkı ve İade / Değişim Hakları ve sair haklar ile ilgili bir ön bilgilendirme de, Tüketici'ye verilen / ürünle birlikte gönderilen Faturanın Asıl Nüshasının arkasında yapılmış olup, Sitede yer alan Satış Sözleşmesinden detaylara ulaşılabileceği de yazılı olarak belirtilmiş ve Fatura'nın ayrılmaz bir parçası olarak teslim edilmiştir.
Tüketici için bir Cayma / İade Formu da aynı alanda basılı olarak bulunmaktadır.
(2) Mesafeli sözleşmenin internet yoluyla kurulması nedeniyle;
a) Satıcı, Site üzerinde farklı alanlarda Tüketici'nin dikkatine ve bilgisine sunmanın ötesinde, yasal ve etik sorumluluk bilinci ile hareket ederek, iş bu Satış Sözleşmesi Şart ve Koşullarını, Tüketicinin ödeme yükümlülüğü altına girmesinden hemen önce, işlemi tamamlamak için mutlaka onaylanması gereken bir kutucuk ve ilişik bir yazı kullanarak, açık bir şekilde, Tüketici'ye ayrıca gösterilmektedir.
b) Siparişinizi anlaşmalı olduğumuz Yurtiçi Kargo ile, siparişin toplam tutarına yada varsa uygulanan geçerli kampanya koşullarına göre ücretli yada ücretsiz olarak, Yurtiçi Kargo'nun Türkiye hudutlarında servis sağladığı tüm yerleşim bölgelerine gönderilmektedir.
Bu alanın dışında kalan bölgelerde, Tüketicinin tercih ettiği bir başka taşıyıcı ile gönderim yapılabilir. Bu durumda anlaşmalı ücret sağlanamayacak olup, ürünün taşıma bedeli, sigortalı maliyeti ile Tüketici tarafından karşılanmak üzere, Alıcı Ödemeli olarak gönderim yapılabilecektir.
Yurtdışı siparişlerde, öncelikle PTT Kargo / Posta eli ile, isteniyorsa sair bir global (DHL, UPS, TNT, DPD, FedEx, vb.) taşıyıcı ile ürün gönderilmesi mümkündür. Bu durumda, paketin taşımaya uygun şekilde yapılmasını takiben ilgili taşıyıcı tarafından, ilgili Mesafe için Ağırlık / Hacim durumuna göre yapacağı fiyat hesabına göre, ilgili taşıma maliyetinin Tüketici tarafından Satıcı'ya peşin olarak ödenmesi kaydıyla, siparişiniz yurtdışı adresinize gönderilebilecektir. Yurtdışı gönderilerde, “Tüketicinin taşıyıcı ile bir anlaşması yok ise” Taşıyıcılarca Alıcı Ödemeli gönderi kabul edilmemektedir.
Bazı ülkelerin, kabul edilebilir gönderiler konusunda kısıtlamaları olabilmektedir. Bu gibi durumlarda Tüketici'nin, ülkesinin bu düzenlemeleri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Bu nedenlerle doğabilecek masraf yada kayıplardan veya teslimin ulaştırılamamasından Satıcı sorumlu değildir.
Yurtdışı gönderilerinin, ilgili ülkenin gümrük mevzuatına tabi olarak, o ülkenin gümrüklerinde ayrıca vergi vb. tabi tutulması yada bir kısıt uygulanması vb. durumunda, bu durumlar Satıcı'nın sorumluluğu dışında olup, Tüketici'nin, ülkesindeki yetkili mercilere ayrıca vergi ve masraf ödemesine neden olabileceğini Tüketici peşinen kabul eder.
Yurtdışından Sipariş ile yurtdışına Mal gönderilerimde, Satış Sözleşmesi kapsamında bilgilendirilmesi yapılan Ayıplı Mal / İade / Cayma Hakları kullanımının istenmesi halinde, ürünün iadesi ve varsa değişim gönderisi ile ilgili tüm taşıma, gümrük, banka para transferi, vb. işlemleri ile ilgili her türlü harç, vergi, masraf ve ücretler Tüketici'ye aittir. Varsa bu masraflar iade bedelinden düşülür, yoksa (yada fazlası olursa) Tüketici'ye fatura edilerek tahiline gidilir.
Malın Türkiye'de teslim alınması sonrasında yurtdışına çıkılması / çıkartılması halinde, ilgili hakların yurtdışından kullanılmasının istenmesi durumunda, yukarıda belirtilen koşul geçerlidir. Ancak, Tüketici'nin Türkiye'de göstereceği bir adres ve / veya şahıs eli ile bu hakları kullanması durumunda Satıcı, Sözleşmedeki şart, koşul ve usullerde sorumluluklarını yerine getirebilir.
(3) Mesafeli sözleşmenin sesli iletişim yoluyla kurulması halinde, Tüketici'nin web sitesinde yer alan iş bu Satış Sözleşmesi'ne nasıl ulaşılabileceği bilgisi paylaşılır ve Tüketici'nin vereceği e-mail adresine Sözleşme / Sözleşmenin Web Sitesi üzerinden ulaşılabileceği linkler en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak gönderilir.
(4) Siparişe ilişkin bilgilerin sınırlı alanda ya da zamanda sunulduğu bir ortam yoluyla mesafeli sözleşmenin kurulması halinde, Tüketici'nin web sitesinde yer alan iş bu Satış Sözleşmesi'ne nasıl ulaşılabileceği bilgisi paylaşılır ve Tüketici'nin vereceği e-mail adresine Sözleşme / Sözleşmenin Web Sitesi üzerinden ulaşılabileceği linkler en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak gönderilir.
(5) Üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen yöntemlerle kurulan ve anında ifa edilen hizmet satışlarına ilişkin sözleşmelerde tüketicinin, sipariş vermeden hemen önce söz konusu ortamda 5 inci maddenin birinci fıkrasının sadece (a), (b), (d) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilmesi yeterlidir.
(6) Her halükarda, Tüketici'yi bilgilendirmek üzere, Cayma / İade Hakları kullanımı başta olmak üzere, gerekli Ön Bilglendirme ve Sözleşme'ye erişim bilgileri, Ürün / Mal ile gönderilmiş olan İrsaliyeli Fatura Asıl Nüshası'nın arkasında Matbu Şekilde basılı halde yer almaktadır.
MADDE 7 – (1) Tüketici, Satıcı tarafından gerekli ön bilgilerin ve Sözleşmenin kendisine sunulduğunu, internet sitesindeki ilgili kutucuğu işaretleyerek veya iletişimin kurulduğu ortamdan Satıcı tarafından kendisine
gönderilen ön bilgileri edindiğini, kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak teyit etmektedir.
Ön bilgilendirmeye ilişkin diğer yükümlülükler
MADDE 8 – (1) Tüketici siparişi onaylamadan hemen önce, Satış Sözleşmeri şart ve koşullarını kuyarak kabul ettiğini, verilen siparişin ödeme yükümlülüğü anlamına geldiğini bu konuda kendisinin açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilmiş olduğunu, sipariş sayfasındaki kutucuğu işaretleyerek teyiden kabul eder.
(2) Tüketicinin mesafeli sözleşme kurulması amacıyla satıcı veya sağlayıcı tarafından telefonla aranması durumunda, her görüşmenin başında satıcı kimliğini ve görüşmenin ticari amacını açıklar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri
Cayma hakkı
MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
(4) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Cayma Hakkı Bilgilendirmesi
MADDE 10 – (1) Satıcı, Tüketici'yi, Satış Sözleşmesi ve Cayma Hakkı ile ilgili olarak, Satış / Sipariş ve Ödeme alanlarında, yazılı olarak Ön Bilgilendirme ve Link Yönlendirme yaparak bilgilendirmiştir.
(2) Cayma Hakkı / İade Hakkı başta olmak üzere Satış Sözleşmesi ile ilgili bir başka bilgilendirme, Ürünle birlikte teslim edilen İrsaliyeli Fatura'nın Asıl Suretinin arka yüzünde, matbu şekilde basılı halde yazılı olarak yapılmıştır. Bu alanda İade Formu da mevcuttur.
(3) Tüketici, Ürünle birlikte teslim aldığı İrsaliyeli Fatura'da yer alan bilgilendirme öncesinde, Satış / Sipariş / Ödeme aşamasında, yazılı olarak sunulan ve içerisinde Cayma Hakkı, Usul, Şart ve Koşulları da yer alan iş bu Satış Sözleşmesini okuyarak kabul ettiğini, ilgili işaret kutusunu teyiden işaretleyerek teyid etmiştir.
Cayma hakkının kullanımı
MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile Satıcı'ya yöneltilmesi gereklidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, faturanın Asıl Nüshasının arkasındaki İade Formunu yada EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.
(3) Satıcı mal teslimiyle Tüketiciye gönderdiği İrsaliyeli Fatura'nın Asıl sayfasının arkasında Cayma Hakkı / İade Formunu teslim etmektedir. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Bu nedenle, taraflar, Tüketicinin bu hakkı kullanım talebini, Yazılı (İmzalı) şekilde, iadeli taahhütlü posta, kargo, vb. şekilde yapması, Tüketici bir Kurumsal Tüketici ise, Kaşe ve Yetkili İmza ile formu doldurarak, Cayma Hakkı / İade Şart ve Koşulları çerçevesinde, süresi ve usulü dahilinde, ekinde de “İade Faturası” düzenleyerek yapmasının gerekli olduğunu kabul etmişlerdir.
(5) Set, Kombin, Capsule / Kapsül, Takım, vs. isimler altında, birden fazla malın / ürünün, birlikte bir paket oluşturularak özel bir “paket fiyatı” ile sunulması halinde, Cayma Hakkı Kullanılması durumunda, Tüketici bu paketi oluşturan ürün / mal gurubunun tamamını, aynı şekilde ve hep birlikte iade eder. Tüketicinin kayıp, hasar, eksik, vb. sorumluluğu bu durumda da paketin bütününü bir arada kapsar.
Satıcı'nın yükümlülükleri
MADDE 12 – (1) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade eder.
(2) Satıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapar.
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, “Satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde”, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmaz. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, Tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda Tüketici durumu Satıcı ile paylaşarak, Satıcı'nın ürünleri, süresinde, hasarsız, uygun bir şekilde geri alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı Satıcı'ya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır. Tüketici, Malı / Ürünü, uygun şekilde paketleyerek, Satıcı'nın anlaşmalı olduğu taşıyıcı ile ve Satıcı'nın Sözleşme Numarasını beyan ederek gönderir. Aksi durumda, gönderim ücretinden ve ürünün taşıma sırasında uğrayabileceği kayıp ve hasardan Tüketici sorumludur.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malın, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanımı dışında meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ve bunların yol açacağı tüm hasar ve kayıptan sorumludur.
(3) Tüketicinin, teslim öncesinde Cayma Hakkını kullanması durumunda, gönderiyi kargo paketini Açmadan ve kullanmadan, olduğu gibi göndermesi gereklidir.
(4) Teslimi takiben 14 günlük sürede Cayma Hakkı kullanımında, ürün, kutusu ve tüm aksesuarları ve varsa ürünle gönderilen hediyesi ile birlikte, tam, eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmelidir. Taşıma için hazırlanan paket / kutu, taşımaya uygun olmalı ve Satıcı'nın anlaşmalı Taşıyıcısı ile gönderim yapılmalıdır. Aksi durumda tüm eksik, hasar ve kayıpdan Tüketici sorumludur. Bu bedeller, iade bedelinden düşülür.
(5) Tüketicinin malı, kendisinden bilmesi beklenen kullanım şart, koşul ve usuller ve / veya ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım şart, koşul ve usuller dışında kullanımı halinde, malın zarar görmesi, eksilmesi yada değer kaybetmesi halinde oluşabilecek kayıptan; her halükarda, Teslim sonrasında, Satıcıya bu sözleşmede tarifli usulüyle dönmesi sürecinde, malın görebileceği tüm hasar ve kayıptan Tüketici sorumludur. Varsa bu bedeller iade bedelinden düşülür.
Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi
MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer.
(2) Satıcı ve Tüketici, Cayma Hakkını kullanıldığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirir.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15 – (1) Tüketici aşağıdaki sözleşmelerde Cayma Hakkını KULLANAMAZ:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler; Siparişle, kişiye özel, tarif, ölçü, nakış, vs. şekilde TÜKETİCİ'nin istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak yapılan yada özelleştirilen mal ve ürünler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ayıplı Mal
MADDE 15 – 1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi ayıplı bu kapsamda değildir.
Ayıplı maldan sorumluluk
MADDE 16- (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
İspat yükü
MADDE 17- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bu hallerin dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilir.
Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 18- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirir.
(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı, bu konuda taraflarca mutabık kalınmasını takiben 14 gün içerisinde tüketiciye iade edilir.
(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır.
Ayıplı Mal Bildirim, Tespit ve Takip Süreci
MADDE 19- (1) Süresi içerisinde tespit edilen ayıp, Tüketici tarafından SATICI'ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak, bildirilir. Bildirimin ispat yükümlülüğü TÜKETİCİ'ye aittir.
(2) Ayıplı Mal halindeki seçimli hakların kullanımında, TÜKETİCİ'nin, ürünün faturasını (KURUMSAL MÜŞTERİ ise, ürün iade olacak ise, mutlaka İade Faturası ile birlikte), İade formunu (mutlaka İMZALAYARAK) ve İade edilecek ürünleri, Sözleşmedeki şart, koşul ve şekilde, ve mutlaka SATICI'nın belirlediği taşıyıcı eli ile (aksi halde hasar, kayıplardan TÜKETİCİ sorumlu olur), hakkın kullanım beyanını takiben en geç 10 gün içerisinde Ayıp İncelemesi, Tespiti ve Değerlendirmesi için, SATICI'ya teslim etmesi gerekir. Aksi halde İşlem yapılamayacaktır.
(3) Satıcı, kendisine Ayıp İncelemesi, Tespiti ve Değerlendirmesi için iade edilen malı, usulüne uygun şekilde inceleyerek ve test ederek ayıp durumunu değerlendirir ve sonucu Tüketici ile en geç 30 gün içerisinde paylaşır. Bu süre, incelemenin gereği, test gerektiren özel durumlarda bu işlemlerin süreleri üzerine eklenerek takip edilir.
(4) Bu değerlendirme sonucuna göre,
• Ayıp tespiti durumunda, Tüketici bu sözleşmede yer alan seçmeli haklarını kullanmak üzere, seçimini 10 gün içerisinde Satıcı'ya bildirir. Satıcı bu seçimin niteliğine göre, gereken uygun süre içerisinde ve bu sözleşmede yer alan ilgili şart ve koşullar dahilinde Tüketici'nin talebini yerine getirir.
• Ayıp tespit edilmemiş / Malın ayıplı olmadığı anlaşılmış ise, bu sonuç Tüketici'ye bildirilir. Tüketici tarafından, kendisine inceleme sonucu bildirimi yapılmasını takiben 10 gün içerisinde yazılı olarak istenmesi halinde, Mal, yapılan inceleme işlemleri sonrasındaki hali ile Tüketici'ye iade edilir. Bu durumda, iade taşıma ücreti Tüketici'ye aittir.
(5) Varsa, ödeme, TÜKETİCİ'nin ödeme yaptığı araca uygun bir şekilde yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Diğer Hükümler
Sözleşmenin ifası ve teslimat
MADDE 20 – (1)Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin siparişinin kendisine ulaştığı tarihten itibaren varsa ürün tanıtımında taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.
(2)Limitli Ürünler / Kumaşlar ile ilgili siparişlerde, Limitli Ürün şart ve koşulları geçerlidir.
Zarardan sorumluluk
MADDE 21 – (1) Satıcı, malın Tüketici, ya da, Tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği Üçüncü Bir Kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.
(2) Tüketici'nin, Satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu değildir.
(3) Tüketici'nin Cayma / İade Hakkı kullanması ile, ürünlerin Satıcı'ya geri göndermesi sürecinde, ürünün Tüketici tarafından, uygun olmayan paketleme ile ve / veya Satıcı'nın anlaşmalı olarak belirlediği taşıyıcıcı firma dışında bir yol ile iade etmesi halinde, üründe oluşabilecek her türlü kayıp ve hasardan ve taşıma masraflarından Tüketici sorumludur. Bunlar hesaplanarak iade bedelinden düşülür.
(4) Her halükarda, Cayma / İade Hakkı süresi içerisinde üründe, ürünün usulüne göre kullanımı dışında maydana gelebilecek her türlü hasar, eksilme ve kayıptan Tüketici sorumludur.
(5) Mal'ın, Tüketici tarafından, Tüketici'nin kendiliğinden biliyor olması beklenen kullanım şart, koşul ve usuller ve varsa bunlar dışında ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım şart, koşul ve usuller dahilinde kullanılması beklenir. Bunların dışındaki kullanımlardan dolayı ortaya çıkabilecek her şey Tüketici'nin sorumluluğundadır.
Telefon kullanım ücreti
MADDE 22 – (1) Kurulmuş olan sözleşmeye ilişkin olarak tüketicilerin iletişime geçebilmesi için satıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı, olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçmez.
İlave ödemeler
MADDE 23 – (1) Sözleşme kurulmadan önce, sözleşme yükümlülüğünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edilmesininin gerektiğinin ortaya çıkması halinde, bu talep Tüketici ile açıkca paylaşılıp onayının alınması ile sözleşme (öngörülen şart, koşul ve şekilde Sipariş ve Ödeme yapılarak) tamamlanır.
(2) Bu maksatla, Tüketicinin Sipariş / Ödeme alanlarında açık onayı alınarak ilave ödeme yükümlülüğünün tamamlanması sağlanır.
(Ör: Tüketici Siparişini Satıcı'nın adresinden almak yada aldırmak istiyor ise, taşıma / kargo bedeli ödemez; adresine teslim istiyorsa, “ücretsiz kargo” kampanyası dışındaki hallerde, ilgili kargo bedeli toplam ödenecek bedele eklenir. Özelleştirme yapılacak Ürünlerde, bu işlemin Satıcı yada üçüncü şahıslarca yapılması karşılığı ürün fiyatına eklenecek bedel var ise, bu bedel de ürün bedeline eklenerek, ödemenin bu şekilde hesaplanan toplam bedeli kapsar şekilde yapılması beklenir.)
Bilgilerin saklanması ve ispat yükümlülüğü
MADDE 24 − (1) Tüketici, Cayma Hakkı / İade Hakkı ve sair haklarının kullanım talebini, Satıcı'ya bu sözleşmedeki süre, usul, şart ve koşullarda, ulaştırdığını ıspatla yükümlüdür.
(2) Tüketici, Satıcı'nın tutmak ve saklamakla yükümlü olduğu bilgileri kendisinden istemesi halinde, süresinde, usul, şart ve koşullarıyla, eksiksiz olarak Satıcı'ya iletmekle yükümlüdür.
İade Prosedüründe Kredi Kartı İşlemleri Hakkında Bilgilendirme
MADDE 25 – Her türlü para iadesi, Tüketici'nin Ödeme yapmış olduğu yola uygun yöntemle yapılır.
Satış işleminde Tüketicinin Kredi Kartı / Banka Kartı ile ödeme yapmış olması halinde, Tüketicinin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya Hakem heyeti kararları ile Tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda , alışveriş kredi kartı ile tek çekim yada ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:
(1) Taksitli Alım: Tüketici ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka geri ödemesini de aynı taksitle yapmaktadır.
• Satıcı bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra ,Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Tüketici'nin kredi kartına iadesi durumunda,konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları,yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.
• Tüketici'nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları ,eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve Tüketici iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra , iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
(2) Tek Çekim / Taksitsiz Alım: Kart ile (tek çekim / taksitsiz) alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği Tüketici'ye nakit para ile ödeme yapamaz.
• Üye işyeri yani Satıcı, bir iade işlemi sözkonusu olduğunda ilgili yazılım yoluyla aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye işyeri yani Satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince Tüketici'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
• Kredi kartına iade, Satıcı'nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Tüketici, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüd eder.
** VERİ İŞLEME VE GİZLİLİK **
DORO - DOROANDME A. Ş. ve iş bu web sitesinin kurulması ve işletilmesi hizmetleri ile ödeme altyapısını sağlamak üzere, teknik altyapı ve hizmet almakta olduğu sağlayıcılar tarafından, Kanunen tutulması zorunlu olan kayıtlar, üyelik ile müşterinin siparişiyle ilgili işlemlerin yerine getirilebilmesi, takibi, kontrolü, bilgilendirme / geri bilgilendirme yapılması, kalite ve müşteri ilişkileri yönetimi, vb. hususlar başta olmak üzere, müşteri bilgileri kayıt altına alınarak, ilgili birim, paydaş / sağlayıcı ve makamlarla gerektiği şekilde paylaşılabilecektir.
DOROANDME, ödeme altyapısında PayU Türkiye tarafından sağlanılan teknik altyapı ve hizmetleri kullanmaktadır. Bu nedenle, müşterinin ödemesiyle ilgili evrak ve kayıtlarda, kullanılan banka altyapısına göre de değişiklikler olabilmekle birlikte, işlem lehtarı olarak www.doro.com.tr / DOROANDME / PayU ibarelerinden biri yada bir kaçı görülebilir. Ödeme ile ilgili işlem ve takipler PayU Türkiye tarafından üstlenilmiş olduğundan, müşteri ile doğrudan irtibat gerektiren hallerde PayU Türkiye, müşteri ile temas kurabilecektir.
Aynı durum müşterinin kullanmakta olduğu Kredi Kartı / Banka Kartı sağlayıcısı banka için de geçerlidir.
EK : ÖRNEK CAYMA FORMU
(Cayma / İade Formu, matbu olarak Faturanızın Asıl suretinin arkasında mevcuttur. Sadece sözleşmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiğinde bu form da kullanılabilir. )
-Kime: (Satıcı veya sağlayıcı tarafından doldurulacak olan bu kısımda satıcı veya sağlayıcının ismi, unvanı, adresi varsa faks numarası ve e-posta adresi yer alacaktır.)
-Bu formla aşağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına ilişkin sözleşmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.
-Sipariş tarihi veya teslim tarihi:
-Cayma hakkına konu mal veya hizmet:
-Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:
-Tüketicinin adı ve soyadı:
-Tüketicinin adresi:
-Tüketicinin imzası: (Kurumsal Müşteri olması halinde Kaşe ve Yetkili İmza )
Bilgi: İADE / DEĞİŞİM, CAYMA hakının kullanımında, TÜKETİCİ'nin, ürünün faturasını (KURUMSAL MÜŞTERİ ise, mutlaka İade Faturası ile birlikte), İade formunu (mutlaka İMZALAYARAK) ve İade edilecek ürünleri, Sözleşmedeki şart, koşul ve şekilde, ve mutlaka SATICI'nın belirlediği taşıyıcı eli ile (aksi halde hasar, kayıplardan TÜKETİCİ sorumlu olur), hakkın kullanım beyanını takiben 10 gün içerisinde SATICI'ya teslim etmesi gerekir. Aksi halde İşlem yapılamayacaktır.
ÖZEL DURUM:
Sadece Stoklu Olan Ürünler ( xxxx in Stock ) 3 iş günü içerisinde Kargoya verilir.
DİĞER TÜM ÜRÜNLERDE KARGOYA VERME SÜRESİ 7 İŞ GÜNÜDÜR. KİŞİYE ÖZEL SİPARİŞLERDE, BU SÜRE UZAYABİLİR. MÜŞTERİ BUNU PEŞİNEN KABUL EDER.